30 juli Los Angeles - Kingman

30 juli 2019 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag afgesproken om op tijd te vertrekken maar dat is lastig met drie pubers. Anderhalf uur later dan gepland zitten we in de auto. De eerste stop vandaag is Desert Hill Outlet op verzoek van Noa. Het is bloedheet als we hier uit de auto stappen, de wind is net een warme fohn. We bezoeken dan ook alleen de twee winkels waar ze iets wil kopen en daarna gaan we verder naar Joshua Tree Visitor Centre. Hier schaffen we de America Beautifull pas aan die toegang geeft tot alle nationale parken van Amerika. We kijken even rond in het bezoekerscentrum en gaan de route door het park rijden. Onderweg stappen we één keer uit  om foto’s te maken want ook hier is het bloedheet dus blijven we lekker in de koele auto. Het is een mooi park, de joshua tree bomen zijn echt bijzonder om te zien. De rit gaat verder naar Kingman waar we vandaag overnachten op weg naar de Grand Canyon. Het is een lange rit vandaag en het landschap is niet heel bijzonder. We gaan nog een stop maken in Oatman, beroemd als stopplaats langs route 66. Al voor Oatman rijden we route 66 op. Omdat we niet al te vroeg zijn vertrokken komen we pas om 19.00 uur bij Oatman aan. Alles is al gesloten en de ezels die er normaal rondlopen zijn ook al vertrokken. We gaan verder over de Sitgreave pass. Dit is een stuk route 66 met haarspeldbochten en prachtige uitzichten. Omdat de zon al onder begint te gaan zijn de kleuren helemaal mooi. Dit is echt een mooi stuk van de route. Niet veel later komen we aan in Kingman waar we op een KOA camping een bungalow en een hut hebben gereserveerd. We worden heel hartelijk ontvangen en naar onze plek gebracht door een erg aardige medewerker. We zitten in een huisje op de 1e verdieping met uitzicht op het zwembad, erg leuk. Noa en Gianni zitten in de blokhut even verder op. Het plan was om te koken maar daar is het te laat voor. Het restaurant wat de medewerker aanraadt gaat al om 21.00 uur dicht dus gaan de stemmen op voor de IN-N-Out Burger. Ik kan nu eigenlijk al geen burger meer zien maar vooruit. Het is best lekker. Daarna snel terug naar de camping om lekker op het terrasje voor ons huisje te gaan zitten.

1. Liesbeth:
    1 augustus 2019
    Wat leuk om de reis mee te beleven zo, prachtig allemaal!!