31 juli Kingman - Grand Canyon

31 juli 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag opgestaan met bewolkt weer. Na het ontbijt eerst weer even wat boodschappen gehaald bij de Walmart en daarna vertrokken richting Grand Canyon. Het is ongeveer 3 uur rijden en de route is makkelijk. We moeten een keer een afslag nemen en verder alleen rechtdoor. Het regent wat onderweg en het blijft bewolkt. Om 15.00 uur zijn we bij de Grand Canyon. Gelukkig is het inmiddels droog en opgeklaard. Na het parkeren nemen we eerst een kijkje bij de Grand Canyon. Het uitzicht is overweldigend mooi. We blijven maar foto’s maken. Dan toch eerst maar even inchecken. Deze keer hebben we geluk. We krijgen een kamer met uitzicht op de rim. Vervolgens pakken we de bus langs de rim naar de verschillende uitzichtpunten. De eerste stop is bij Maricopa Point. De kleuren in de Grand Canyon veranderen steeds door de zon. Het is inmiddels al 6 uur en de zon gaat om half 8 onder. De uitzichten zijn het mooiste zo vlak voor de zonsondergang. We gaan wandelend verder naar Hopi Point. Hier heb je ook uitzicht op de Coloradorivier en de zon breekt nog mooi tussen de wolken door. Als de zon onder gaat ontstaat er een spontaan applaus van het publiek voor dit natuurwonder. We pakken de bus terug naar het hotel en eten de salades die we vanochtend hebben ingeslagen. s Avonds maken we nog een wandeling om de sterren te bekijken. De Grand Canyon is namelijk ook een Dark Sky Park waar je goed de sterren kunt zien. We hebben een zaklamp nodig om te zien waar we lopen. Er hangt nog wel wat bewolking. We kunnen wel wat sterren zien maar niet zoveel als bij een heldere nacht. Om 22.00 uur gaan we slapen want morgen staan we om 5.15 uur op voor de zonsopgang.

1. Helen Bouwer:
    1 augustus 2019
    wat een enerverende reis maken jullie.fantastisch.
    genieten jullie maar heerlijk.
  2. Petra:
    2 augustus 2019
    Dank je Helen, leuk dat je ons volgt!