11 augustus Yosemite Valley - San Francisco

11 augustus 2019 - San Bruno, California, Verenigde Staten

Vandaag gaat om 6.15 uur de wekker. Rudy en ik hebben in een cabin geslapen en Noa, Milan en Gianni in een 3-persoonstent. Curry Village is een tentenkamp midden in Yosemite Valley naast de kampeerplekken Upper en Lower Pines Campground. Noa, Milan en Gianni hebben het erg koud gehad 's nachts. Het koelt af tot zo'n 7 graden 's nachts en de kachel die in de tent zat werd zo langzaam warm dat de temperatuur pas behaaglijk werd toen ze hun bed uit moesten. Milan neemt eerste een douche in onze cabin om een beetje door te warmen. Daarna gaan we weer naar de bushalte. Ik vraag nog even na bij de receptie hoe vaak de bus rijdt maar ook daar kan ze niks over zeggen. 's Middags rijden er meer bussen dan 's morgens maar ze denkt om de 30 of 45 minuten. Na 20 minuten komt de bus dus dat valt mee. We gaan de Mist Trail lopen die uitzicht geeft op de Vernal Fall. We stappen 2 haltes verder uit en beginnen aan de wandeling die grotendeels omhoog gaat. Best pittig dus. Af en toe stoppen we even om van het uitzicht te genieten. Het is een mooie route langs het water en nog best rustig zo 's ochtends vroeg. Na een uurtje lopen komen we bij een brug waarbij we mooi uitzicht hebben op de waterval. We kunnen nu nog verder lopen naar de bovenkant van de waterval maar dat is nog een pittige wandeling vrij steil naar boven. We gaan dus terug lopen en wandelen het laatste stuk ook terug naar Curry Village. We hebben al uitgecheckt en gaan nu met de auto  verder naar Glacier Point, een van de mooiste uitzichtpunten over de Yosemite Vallei. Omdat we vroeg zijn hebben we geen last van files en er is zelfs nog parkeerplek. We hebben prachtig uitzicht op de Half Dome, Yosemite Valley en Yosemite Falls. Onderweg komen we nog langs Tunnel View, een uitzichtpunt waar El Capitan, Half Dome en de Bridalveil Falls te zien zijn. Ook weer zeer indrukwekkend! Dan gaan we Yosemite verlaten om op weg te gaan naar onze laatste overnachting in de VS, bij het vliegveld in San Francisco. Yosemite is een prachtig park maar zoals we van tevoren al gehoord hebben is het aan te raden om het weekend te vermijden. 's Avonds gaan we eten bij Jack's restaurant in San Bruno. Noa en Gianni hebben dit uitgekozen en dit blijkt een goede keuze te zijn. We hebben hier heerlijke pasta's gegeten en lekkere cheesecake als toetje.