9 augustus Las Vegas - Mammoth Lakes

9 augustus 2019 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Na Las Vegas sloeg de vermoeidheid even toe. Laat naar bed gegaan en weer vroeg eruit omdat we een lange rijdag voor de boeg hebben vandaag. We maken vandaag een rit van maar liefst 533 kilometer. Hierbij rijden we door Death Valley, waarbij we besloten hebben hier niet te overnachten in verband met de hitte op deze plek. 's Ochtends om 9 uur gaan we rijden waarbij we vergeten even langs het bord "Welcome to Las Vegas" te rijden voor een foto. Jammer, was maar 2 km van hotel maar we zitten net op de snelweg als we eraan denken. In Pahrump gooien we de tank nog even vol want in Death Valley zijn nauwelijks mogelijkheden om te tanken en je wilt daar niet zonder benzine staan. Het landschap is gelijk al mooi. Het wisselt steeds en de woestijn straalt veel rust uit. Het rijdt ook lekker rustig met zo weinig auto's op de weg. Het landschap veranderd steeds van een soort maanlandschap naar zoutvlaktes en zand. Met de hitte valt het best mee. We schatten het op zo'n 35 graden. Dat is hier niet echt warm, het kan in de zomer 52 graden worden. Bij een weggedeelte dat sterk stijgt staat een bord dat de airco de komende 20 mijl uitmoet om oververhitting te voorkomen. Hoewel we denken dat de auto het wel aankan nemen we toch maar het zekere voor het onzekere. Op een gegeven moment rijden we Death Valley weer uit en komen we aan bij Lone Pine. In dit dorpje eten we een broodje bij de Subway. Nog vraagt zich af hoe het hier is om te wonen voor de jongeren die in de Subway aan het werk zijn. Lone Pine heeft nog geen 2000 inwoners en de dichtstbijzijnde stad is 250 km verderop. Voor Lone Pine zien we al besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada. Best bijzonder als je net door de woestijn bent gereden. Om 5 uur komen we aan in Mammoth Lakes, een wintersport dorpje waar het een stuk frisser is dan in Las Vegas. Het is 21 graden met een fris windje. We hebben een mooi appartement met balkon waar we nog even van het zonnetje en het uitzicht op de bergen genieten. Daarna nog even gezwommen en de jongens hebben de gym gevonden. 's Avonds halen we een reuze pizza in het dorp wat nog even zoeken is omdat de navigatie geen bereik heeft. Hierbij rijd ik ook nog in een politiefuik. Blijkt een controle op rijbewijs te zijn dus gelukkig geen probleem. Mammoth Lakes is een leuk dorpje. We hadden hier best een dagje langer willen blijven. In de buurt zijn nog wat mooie meren maar daar hebben we geen tijd meer voor. Morgenochtend gaan we weer op tijd weg om naar Yosemite te gaan.