12-14 augustus San Francisco - Huis

12 augustus 2019 - San Bruno, California, Verenigde Staten

Na een lekker ontbijtje in het hotel en nog even liggen bij het zwembad checken we om 11.00 uur uit  om naar het vliegveld te rijden. Het is een ritje van 5 minuutjes en het inleveren van de auto verloopt soepel. Om 16.00 uur vliegen we naar Lissabon waar we de volgende dag om 12.30 uur aan zullen komen. De klok gaat 9 uur vooruit, best een pittig tijdverschil. Na een kleine vertraging vertrekken we om 17.15 uur richting Lissabon. We proberen wat te slapen in het vliegtuig maar dat lukt helaas niet erg. Toch gaat de vlucht best snel en landen we om 12.30 uur in Lissabon. Onze koffers gaan door naar het vliegtuig naar Dusseldorf dus we hebben alleen onze handbagage mee naar het hotel. Door een busje van het hotel worden we opgehaald van het vliegveld en hoewel het vroeg is, is de kamer gelukkig al klaar als we aankomen. Even snel omkleden want het is 29 graden en dan pakken we de metro naar het centrum. We stappen uit bij halte Baixo, een leuke buurt in Lissabon en dichtbij de zee. Hier lopen we dan ook eerst even naar toe om vervolgens de stad te verkennen. De vermoeidheid begint wel toe te slaan en hoewel we eerst nog wat willen gaan eten gaan we toch terug naar het hotel. Daar vallen we om 18.00 uur in slaap. Om 20.00 uur zijn Rudy en ik weer wakker. Gianni en Milan zijn niet meer wakker te krijgen om wat te gaan eten dus gaan we met z'n tweeën in de buurt van het hotel een hapje eten. We vinden een leuk restaurantje waar we een heerlijke steak en groentelasagne eten. Waar in Amerika de restaurants vaak al om 21.00 uur dicht gingen kunnen we hier rustig aan doen. Om 23.00 uur zijn we weer bij het hotel. Om 6.30 uur worden we weer opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Van het hotel hebben we ontbijtpakketjes meegekregen. Deze gaan we op het vliegveld opeten. Vanavond slapen we weer in ons eigen bed na een reis van 3,5 week waarbij we heel veel hebben gezien en gedaan en 3600 km hebben gereden. Het is een prachtig land met hele vriendelijke mensen, schitterende natuur en mooie steden. Het grote aantal daklozen die we hebben gezien in de steden was een minder mooie kant van de VS en ook het eten zal ik niet gaan missen. Het was onvergetelijk om de American way of life eens mee te maken. We zullen nog lang nagenieten van deze reis!

1. Rinia:
    16 augustus 2019