10 augustus Mammoth Lakes - Yosemite Valley

10 augustus 2019 - Yosemite Valley, Verenigde Staten

Om 9 uur gaan we weer rijden. We volgen vandaag de mooie route langs de Tioga Pass. Dit is een van de mooiste routes van Amerika en voert dwars door het Sierra Nevada gebergte. Deze route is van november tot en met ongeveer mei gesloten in verband met sneeuw. We rijden vanuit het oosten Yosemite in en de weg voert van Crane Flat naar Tuolomne Meadows langs bossen, alpine weides en granieten bergtoppen. Bij Tuolomne Meadows maken we een korte wandeling door de vallei naar Soda Springs. Daarna rijden we verder naar Olmsted Point voor een prachtig uitzicht over Yosemite. Je ziet hier ook de beroemde granietkoepel Half Dome. Vervolgens rijden we verder naar Yosemite Valley waar we gaan overnachten in een tentje en cabin in Curry Village. Vlak voordat we de valley inrijden loopt het verkeer al vast. We hebben er rekening mee gehouden dat het druk is in Yosemite omdat het weekend is en veel Amerikanen dan het park bezoeken maar dit is wel heel erg druk. Gelukkig vinden we op een gegeven moment langs de route een parkeerplekje dichtbij de waterval Bridalveil zodat we even uit kunnen stappen om een korte wandeling te maken. Vervolgens rijden we weer verder in de file en komen zo'n twee uur later bij Curry Village aan, een afstand van 10 mijl. Na het inchecken en het droppen van de bagage willen we toch nog iets van het park zien en willen we de bus nemen die vanaf de valley naar verschillende mooie punten vertrekt. We willen de wandeling naar de lower Yosemite Falls maken en wachten op de bus die ons naar halte 6 gaat brengen waar de wandeling begint. Helaas zitten de eerste 2 bussen die langskomen vol en wachten we al 40 minuten. Een busschema is er niet en we hebben geen zin meer om langer te wachten dus gaan we wat eten bij een van de restaurantjes in de valley. We kunnen kiezen tussen hamburgers en pizza en vandaag worden het hamburgers. Daarna op tijd naar bed omdat we morgen vroeg op willen staan om toch nog wat van Yosemite te zien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl