29 juli Los Angeles

29 juli 2019 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Deze ochtend hebben we geen wekker gezet en lekker rustig ontbeten in het appartement. Daarna zijn we naar Griffith Observatory gegaan. Dit is een sterrenwacht op de berg Hollywood. Vanaf het terras heb je mooi uitzicht op de bekende Hollywood letters in de bergen en over Los Angeles. Het gebouw is helaas gesloten op maandag dus nadat we wat foto’s hebben geschoten gaan we verder naar Rodeo Drive in Beverly Hills. De afstanden in LA zijn groot dus we doen vandaag alles met de auto. Het is vandaag lekker zonnig en voor het eerst echt warm sinds we weg zijn. Wel staat er een verkoelend windje wat het klimaat hier echt heerlijk maakt. Bij Rodeo Drive aangekomen rijden we een parkeergarage in. De eerste twee uur zijn gratis, dat verwacht je hier niet. We willen op het eerste dek een plekje zoeken. Wel veel dure auto’s. Als we uit willen stappen blijkt dat we op het verkeerde dek staan, alleen valetparking voor abonnementhouders. Een dek naar beneden gegaan en dan Rodeo Drive op. Eerst dan toch naar The Cheesecake factory waar bij elk stuk cheesecake staat hoeveel calorieën het bevat. Dat zie je trouwens bij heel veel restaurants hier. Milan kiest een punt uit van 1600 calorieën. Het smaakt goed maar was toch wel erg veel. Nog even over Rodeo Drive gewandeld en de etalages bekeken. De mannen keken vooral naar de auto’s. Vervolgens op naar Farmer’s Market, een leuke markt met allemaal verse producten en kraampjes met allerlei soorten eten. Na de cheesecake kan er helaas niks meer bij. We gaan terug naar het appartement en onderweg nog even boodschappen halen voor spaghetti bolognese. Noa, Milan en Gianni willen nog sporten en zwemmen na het eten. Het geboekte appartementencomplex had zwembad en fitnessruimte maar ze hebben een oplossing gevonden. Ze hebben zich aangemeld voor een gratis les bij een sportschool met zwembad dichtbij. Wij zetten ze af en ze mogen naar binnen. In de tussentijd gaan Rudy en ik naar Hollywood Bowl overlook, een uitzichtpunt over LA. Het is een mooi gezicht zo ‘s avonds met alle lichtjes maar de auto staat op een plek waar je niet mag stoppen dus we zijn snel weer weg. Vervolgens de kinderen weer opgehaald die zich goed hebben vermaakt in de sportschool. Een uur of twaalf liggen we in bed.