27 juli Pismo Beach - Santa Barbara - Oxnard

27 juli 2019 - Oxnard, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we ontbijt in het hotel. Mijn verwachtingen waren niet zo hoog omdat ik had gehoord dat ontbijt in amerikaanse hotels niet zoveel voorstelt maar het is prima. Lekkere pancakes en scrambled eggs en zelfs de koffie smaakt goed. Na het ontbijt gaan we op weg naar Santa Barbara. We hebben om 13.30 uur afgesproken met Bill en Jennifer, de gastouders van Noa en Jonne toen ze in Amerika waren. We gaan lunchen bij het strand. Eerst maken we nog een wandeling door State Street, de hoofdstraat van Santa Barbara. Het is een heel mooi stadje, ik kan me voorstellen dat ze het naar hun zin gehad hebben hier. Vervolgens op weg naar Goleta waar we gaan lunchen. Het is leuk Bill en Jennifer te ontmoeten, hele leuke mensen. Noa en Jonne hadden het echt getroffen met ze. Het eten is erg lekker. Dan zie je toch dat locals weten waar je moet zijn. Na de lunch laten ze ons de mooiste plekken van Santa Barbara zien. We gaan eerst langs UCSB, University of California Santa Barbara. Het is een groot terrein met campus, sportvelden en universiteitsgebouwen. Heel anders dan bij ons, bijna alle studenten wonen ook bij de universiteit. Vervolgens rijden we langs Isla Vista, een uitgaansgebied dichtbij de universiteit, het strand aan het einde van State Street, de golfbaan, het raadhuis met uitzichtpunt, en Butterfly Beach, het mooiste strand van SB. Heel leuk om Santa Barbara nu een keer te zien na alle verhalen en leuk om zo door locals rondgeleid te worden. Om half zeven nemen we afscheid en rijden naar ons hotel in Oxnard, zo’n drie kwartier rijden. In SB konden we helaas geen betaalbaar hotel vinden. Na ingecheckt te hebben gaan we nog even langs Camarillo Outlet Center. Daar zitten we dichtbij en stond morgen op het programma. Omdat er in Las Vegas ook outletstores zitten hadden we al besloten Camarillo over te slaan zodat we meer tijd hebben voor LA. Camarillo is enorm, eigenlijk 6 grote winkelcentra bij elkaar die je in een dag nog niet kunt bezoeken. Het blijft dan ook weer bij, je raadt het al, een bezoekje aan de sportwinkels. 21.30 zijn we weer terug. Morgen op tijd op want het ontbijt is hier vroeg. En dan op weg naar LA..

1. Jolanda dekker:
    28 juli 2019
    Zo wat gaaf allemaal .
    Lekker bezig jullie .
    Foto,s?
  2. Carla Schipper:
    29 juli 2019
    Wat gezellig en bijzonder met gastouders van Noa Jonne op pad te zijn in Santa Barbara. Betere gidsen kun je niet hebben. Fijne avonturen en heerlijke ontbijtjes... We komen eraan... Goede reis en genieten B Yankees!