26 juli Monterey - Pismo Beach

26 juli 2019 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Na een goede nacht ontbijten we in de keuken van ons appartement. Gianni heeft eitjes gebakken en bij de Safeway heb ik Dutch bread meegenomen. Het Amerikaanse brood is namelijk niet echt lekker. Na alles opgeruimd te hebben en ik denk te kunnen vertrekken heeft Milan een sportwinkel in de straat gegoogled. Daar wil hij eerst nog even kijken. De mannen gaan op stap en komen terug met foto’s van allerlei geweren die in de “sportwinkel” werden verkocht. Ze zijn duidelijk onder de indruk dat de gweren hier gewoon uitgestald in de winkel liggen. Om 11.00 uur eindelijk onderweg naar Pismo Beach. Eerste stop is Point Lobos State Reserve, een park met korte wandelroutes en mooie uitkijkpunten. Bij het eerste uitkijkpunt aan zee spotten we naast de zeeleeuwen en dolfijnen zelfs een walvis. Wat een mooi stukje natuur is dit. Na een uurtje in dit park rijden we verder naar de McWay Falls. De wolken zijn ondertussen weggetrokken en dit levert een prachtig plaatje op. Ook de route langs de kust levert mooie plaatjes op. De volgende stop had Piedras Blancas moeten zijn maar vanwege de tijd rijden we door naar Pismo Beach waar we om 19.00 uur aankomen. We krijgen bonnen voor drankjes en besluiten daar gelijk maar gebruik van te maken. Lekker buiten gezeten bij het zwembad, het weer is hier prima. Het restaurant waar we willen gaan eten bij het strand heeft een wachttijd van een uur dus besluiten we maar naar de Denny’s naast ons hotel te gaan. Onderweg zien we een pizzeria wat ons ook wel wat lijkt. Dit blijkt een goede keuze, erg lekker gegeten. Rond 22.00 uur weer terug bij het hotel en weer op tijd gaan slapen.