24 juli San Francisco

24 juli 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we weer vroeg wakker. We hebben kaartjes voor de honkbal wedstrijd San Francisco Giants tegen Chicago Cubbs. Deze wedstrijd begint om 12.45 uur en we besluiten het voor die tijd een beetje rustig aan te doen. Beetje in de buurt van het hotel gebleven en een honkbalcap gekocht om ons tegen de zon te beschermen. Om 11.00 uur gaan we richting het stadion lopen. San Francisco Giants heeft een prachtig stadion met mooi uitzicht over het water. Het is een half uurtje lopen en daar aangekomen ons ogen uitgekeken. Vooral voor Rudy is dit al het hoogtepunt van de reis. Het is echt een heel mooi stadion en de sfeer die er hangt is typisch Amerikaans. Als we onze plek hebben gevonden zitten we gelukkig in de schaduw. Amerikanen komen met hele families en hele maaltijden de tribune op. Veel bier wordt er niet gedronken want dat is 12,50 dollar per glas. Helaas hebben de Giants verloren met 4-1 maar het was een belevenis.  s Avonds wil Milan graag nog even naar de Nike store en daarna nog een hapje gegeten in restaurant naast ons hostel. Amerikaanse restaurants zijn erg efficiënt. Binnen vijf minuten staat het eten op tafel. Als het op is wordt er gevraagd of je nog iets wilt. Als het antwoord nee is ligt de rekening direct op tafel. Er staat inmiddels een rij tot buiten dus we stappen ook maar gelijk op. Om 22.00 gan we naar onze kamers.  Morgen gaan we San Francisco verlaten. Jammer, want we hadden nog wel meer willen zien en doen maar ook leuk om weer verder te gaan naar Monterey.

1. Jolanda dekker:
    25 juli 2019
    Wow ind een belevenis .wat zullen jullie genoten hebben .

💋
  2. Rinia:
    26 juli 2019
    Leuk zo een honkbalwedstrijd mee te in
    Amerika. Een fijne reis verder.

Xxx Rinia
  3. Ageeth Dekker:
    26 juli 2019
    Zo te lezen zijn jullie herstelt van de jetlag. Leuk hoor zo'n baseball wedstrijd dan krijg je goed de Amerikaanse cultuur mee. Eten in Amerika is gericht op het zoveel mogelijk geld verdienen. En als je niet snel genoeg weg bent dan staan ze om de minuut bij je tafel of je nog iets wilt en dan stap je vanzelf wel op. Het salaris van een waitress is bovendien laag en door zoveel mogelijk fooi te krijgen komt het enigszins in de buurt van een normaal salaris. Ben weer benieuwd naar jullie volgende reisbestemming en jullie belevenissen aldaar. Goede en veilige reis!
  4. Carla Schipper:
    29 juli 2019
    Vetgaaf Bouwer Yankees bijwonen van een wedstrijd en eten is daar ook een sport! Genieten hoor zo met elkaar!