23 juli San Francisco

23 juli 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We hebben goed geslapen en zijn rond 6.30 uur wakker. Vandaag hebben we fietsen gehuurd en na het ontbijt gaan we een straat verder de fietsen halen. Het is lekker weer, beetje bewolkt, 20 graden. Eerst gaan we op weg naar de Painted Ladies, een rij huizen in Victoriaanse stijl bekend uit de serie Full House. Het is een hele rit de berg op. Het wordt al snel lopen met de fiets. Daarna gaan we verder naar Golden Gate Park, een park groter dan Central Park in New York. Omdat we vroeg zijn en het nog fris is, is er weinig te zien en te doen in het park. We fietsen verder naar Land’s End waar we de fietsen even stallen en een korte wandeling maken. Hier zien we voor het eerst de Golden Gate Bridge. Zoals altijd is de top gehuld in mist doordat de koele oceaanlucht botst met de warme lucht uit het binnenland. Het is een prachtig gezicht om deze iconische brug nu eens in het echt te zien.. We fietsen verder naar de Golden Gate Bridge en het is afwisselend fris en warm. Bij de brug aangekomen is het erg druk. We gaan naar de overkant fietsen. Een uitdaging omdat fietsers en voetgangers hetzelfde pad gebruiken en dit pad ook nog eens voor beide richtingen is. Daar tussendoor staan veel mensen midden op het pad om fotos te maken. De brug is 2 kilometer lang en aan de overkant hebben we prachtig uitzicht op SF. We fietsen verder naar Sausolito om de ferry terug te nemen naar Fisherman’s Wharf. Helaas moeten we ruim een uur wachten op de ferry omdat deze al snel vol is. Het is al 16.00 uur als we aan de overkant zijn. Fisherman’s Wharf is dé toetistenattractie van SF. Het is hier erg druk. Omdat de zon inmiddels ook volop is gaan schijnen en we een beetje verkleuren na het wachten in Sausolito besluiten we terug te fietsen. Rond 17.30 uur zijn we terug. Vanavond wordt het op verzoek van Milan pizza. En morgen op verzoek van Noa weer eens gezond. We worden al echte Amerikanen wat eten betreft.