22 juli Dusseldorf - San Francisco

22 juli 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We zijn rond half vier op de luchthaven waar al veel mensen staan bij de incheckbalies.  Het ziet er nogal chaotisch uit. Geen duidelijke rij en mensen voor verschillende bestemmingen staan allemaal door elkaar. Kwart over vier gaat de checkin open en hier krijgen we dan Giannis boardingkaart. Helemaal vergeten dat je die boardingkaarten vroeger ook gewoon bij de afgifte van de koffers kreeg. Voor niks druk gemaakt dus maar nu kunnen we weer ontspannen. Nog even door de controles, broodje eten en instappen. Overstap in Lissabon gaat goed. We hebben nog geen twee uur maar zijn ruim op tijd bij de gate om te boarden naar SF. Nadat we in de rij aansluiten worden we eruit gehaald. Gianni wordt er uit gepikt voor controle van zijn tas en ik moet wat vragen beantwoorden wat we gaan doen. Na 5 minuten mogen we door. Skip the line noem je dat. Na een prima vlucht met wel een beetje weinig eten landen we om 4 uur in San Francisco. We gaan de BART, oftewel metro, nemen naar Downtown. De man voor me in de rij begint te schelden omdat hij niet weet hoe hij een kaartje uit de automaat moet krijgen. Gelukkig biedt een Amerikaanse hulp aan waarna hij ons weer helpt. Een half uurtje later zijn we bij onze hotels. Plan is om bij de Cheesecake Factory te gaan eten om eindelijk hun beroemde cheesecake te proeven. Helaas moeten we bijna een uur wachten en daar heeft niemand zin in. Het wordt dus Burger King. Dan is het half 9 en zijn we moe. We zijn al 27 uur wakker en gaan lekker slapen.

1. Rinia:
    24 juli 2019
    Ik ga jullie zeker volgen. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Heel veel plezier.

Rinia