6 augustus Zion

6 augustus 2019 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

We zijn om 8.00 uur opgestaan want vandaag gaan we the Narrows wandelen. The Narrows is een wandeling op de bodem van de Zion canyon die hoe verder je komt steeds smaller wordt. Bij deze wandeling loop je door het water van de rivier de Virgin. Nadat we een broodje hebben gegeten lopen we naar de bushalte van de Springdale lijn die ons naar het visitorcentre van Zion gaat brengen. Daar stappen we over op de Zion lijn. Bij de laatste  halte, Temple of Sinawava gaan we eruit om eerst de Riverside Walk te lopen. Dit is een korte wandeling langs de rivier naar het beginpunt waar je het water van de rivier ingaat en the Narrows begint. Het is bewolkt dus gelukkig niet zo warm als gisteren. Bij the Narrows loop je in de schaduw en door het water is de wandeling ook overdag goed te doen als het warm wordt. We hebben waterschoenen meegenomen en ik heb gehoord dat er stokken bij het beginpunt staan die mensen achterlaten die de wandeling al gedaan hebben. Die staan er dus niet dus dat wordt wandelen zonder stok. Het is nog best lastig lopen over de stenen zonder stok en op sommige plekken is de stroming best sterk. Als snel komen we op een punt waar we tot ons middel door het water moeten lopen. Het water is gelukkig niet koud. Noa is de eerste die omvalt in het water. Gelukkig heeft ze haar camera die ze mee wou nemen toch thuis gelaten. Op een gegeven moment begint het te regenen. We hebben nog geen zin om terug te gaan en nat zijn we toch al. Gelukkig is het een klein buitje. In 2 uur lopen we uiteindelijk tot Orderville Canyon. Dit is een punt waar het al aardig smal wordt en we door een watervalletje omhoog klimmen. Dan besluiten we terug te gaan want je moet via dezelfde route ook weer helemaal terug lopen. Milan heeft het tempo erin dus in een uur zijn we weer terug. Het was een erg mooie wandeling, prachtige natuur. Terug in Zion is het wel weer erg warm, gek hoe de temperatuur op zo’n korte afstand verschilt. We gaan nog even bij het zwembad liggen en ‘s avonds hebben we bij de supermarkt wat verse salades gehaald. Daarna lekker op het balkon gezeten, het koelt hooguit af tot 25 graden. Morgen gaan we Zion alweer verlaten. Jammer want we hadden best meer willen zien van het park maar nadat we al een tijdje onderweg zijn is even bij het zwembad liggen ook lekker. Morgen op weg naar Las Vegas!

1. Ageeth Dekker:
    8 augustus 2019
    Ziet er mooi uit allemaal. Gaaf zo'n wandeling. Benieuwd naar Las Vegas.