5 augustus Bryce - Zion

5 augustus 2019 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag buiten ontbeten. De temperatuur is goed hier in Bryce, niet te warm. Om 11.00 uur ‘s morgens zijn we vertrokken naar Zion. Het is ruim 2 uur rijden. Onderweg komen we langs de Canyon Overlook trail. Als het niet al te warm is willen we die gaan lopen. Het is een mooie rit met mooie uitzichten op de rode gebergten. Na dik anderhalf uur rijden we Zion in. We moeten nog ongeveer een half uur naar Springdale waar de shuttlebussen rijden om je het park in te brengen maar hier begint al een mooie scenic route. We komen langs de start van de Canon Overlook Trail maar helaas is er weinig parkeerruimte en staat de parkeerplaats vol. We rijden dus maar verder en zoeken eerst het visitorcenter op. Het is 40 graden in Bryce en na een paar rondjes rijden om een parkeerplek te vinden gaan we het koele visitorcenter in. Het is erg druk in Zion, drukker dan in de parken waar we tot nu toe zijn geweest. Na even rond gekeken te hebben willen we gaan lunchen bij cafe Soleil. Ook hier is het weer moeilijk parkeren en als we eindelijk een plekje hebben blijkt het betaald parkeren te zijn en 22 euro te kosten. Dat gaan we niet doen. We rijden maar door naar het hotel, nog zo’n twee kilometer om te kijken of we al in kunnen checken en gelukkig zijn de kamers al klaar. Hier kunnen we parkeren met een pas en dan kun je vervolgens de shuttlebussen nemen om door het dorp te rijden en Zion in te gaan. Vanmiddag gaan we dat niet meer doen. Straks even lekker zwemmen en bij het zwembad liggen, daarna een restaurantje opzoeken en morgen gaan we vroeg Zion in om the Narrows te gaan lopen. We moesten toch even een foto maken van het desert van Milan vandaag, Volcano Brownie Sundae, zie foto.

1. Rinia:
    6 augustus 2019
    Wauh Milan dit zielverwant heeeeeerlijk uit.
    Jullie zijn veel en leuke plekjes aan het ondernemen. Heel veel plezier en genietse.
  2. Carla Schipper:
    7 augustus 2019
    Gelijk aan profiteroles in Frankrijk, Gianni weet wel wat we bedoelen! Groet Jan en Carla