4 augustus Page - Bryce

4 augustus 2019 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Gisteren om 18.00 uur na het zelf gekookte avondmaal nog naar het strand bij Lone Rock gereden om te gaan zwemmen in Lake Powell. Je mag daar met je auto het strand op al is dit niet aan te raden als je geen 4 wheel drive hebt hebben we gemerkt. Het was nog even zoeken naar een plek om het water in te gaan. Het staat vol met campers en tenten van Amerikanen die je hier tot aan het water mag neerzetten. Waar normaal alles verboden is in Amerika lijkt hier alles wel te mogen. Je mag vuurtjes stoken, kinderen crossen rond in quads en spelen met vuurwerk. Het was lekker zwemmen na zo’n warme dag.

Vandaag is Noa jarig. We beginnen met een ontbijt met wafels, pannenkoekjes, verse jus en lekkere broodjes. Daarna gaan we inpakken om naar Bryce te vertrekken. Het was een fijn verblijf in dit huis. Bryce is ruim 2 uur rijden en hoe dichter we bij Bryce komen hoe slechter het weer wordt. Als we er zijn regent het best wel hard en is het ook fris. Geen weer om Bryce in te gaan en we kunnen ook nog niet inchecken. Eerst maar weer naar de Subway en om 15.00 uur ingecheckt in onze cabins in Tropic. Het is inmiddels opgeklaard dus we gaan toch op weg naar Sunset point om de Navajo loop, Queens trail en Rim trail te wandelen. Bij elkaar maar 5 km maar door het hoogteverschil en de zon die inmiddels weer volop schijnt best pittig. Je daalt eerst helemaal af naar de bodem van de canyon en daarna loop je weer omhoog naar Sunrise point of andersom. Als we afdalen zien veel mensen die bezig zijn met de klim naar boven er behoorlijk uitgeput uit. Het is wel een schitterende wandeling en absoluut de moeite waard. Nadat we weer terug zijn rijden we nog naar Bryce point en Inspiration point en daarna gaan we terug naar Tropic. Het wordt vanavond pizza eten in de pizzeria naast de cabins. Daarna stel ik nog voor om een desert te gaan eten bij Showdowns, een restaurant met live country muziek. Als we daar aankomen en we de muziek horen willen Milan en Noa er niet gaan zitten. Gelukkig hebben we nog cheesecake en carrotcake in de koelkast en gaan we buiten bij de cabin taart eten. Om 23.00 uur slapen en morgen naar Zion.